Škola: +420 595 056 127
Odhlašování obědů: Strava.cz
Voda děti provázela poslední týdny celou dobu z důvodu krásného letního počasí. Snažili jsme se, aby si děti užily slunce, vodu a zpříjemnily si tak konec školního roku. Děkujeme paní Gajdové, že nám zařídila zážitek pro děti profesionálních hasičů z Ostravy.
Chtěli bychom poděkovat rodičům za celý školní rok a jejich spolupráci s námi vyučujícími. Dětem, za to jak celý školní rok pilně pracovaly, aniž by o tom věděly, za jejich snahu, trpělivost, posun, radost v očích a úsměv na tváři, neboť to je důvod ke každodenní motivaci pro nás učitelé.
Přejeme všem KRÁSNÉ PRÁZDNINY, plné zážitků bez nehod a aby jste si užili každý volný den s dětmi, který můžete mít, neboť ty vaše děti za to stojí.
Děkujeme.
Paní učitelky Michaela Pardubická a Žaneta Machalová
3.6. - 14.6.2024
Během tohoto projektu byly děti velice aktivní, měly možnost zapojit a rozšířit svojí fantazii, představivost a tvořivost ve všech oblastech. Získat nové informace o vesmíru a uvědomit si, že jsme jeho součástí. Zájem dětí o dané téma byl velký. Byly zvídavé a měly spoustu otázek, na které jsme se společně snažili hledat odpovědi v dětských encyklopediích i knihách o vesmíru. Využívali jsme interaktivní tabuli a didaktické pomůcky. Své prožitky děti přenesly do tvůrčí práce s výtvarným materiálem (výroba planety Země, fungování sluneční soustavy, vytvoření vlastního souhvězdí). Z modelovací hmoty si vyrobily sluníčko - do vyválené placky otiskovaly, vykrojily kolečko a sypaly zlatými třpytkami jako povrch sluníčka. Pomoci vytvořeného raketoplánu na koberci, jsme si procvičovaly geometrické tvary a základní předložkové vazby. V pondělí 10.6. se uskutečnil výlet do planetária v Ostravě, který jsme si všichni moc užili, děti se s velkým nadšením zapojily do poznávání nových a zajímavých věcí, neboť byly velmi motivované již od počátku projektu.
27.5. - 31.5.2024
Seznámili jsme se s dětmi různých národností, přiblížili jsme si indiány pomocí indiánské bojovky (rozvíjeli jsme zrakovou percepci, grafomotoriku, zrakové vnímání oko x ruka, předmatematické představy, jemnou motoriku a předčtenářské dovednosti). Pomocí písně "Indián" jsme rozvíjeli hrubou motoriku a radost z pohybu. Nezapomínáme ani na logopedické chvilky u kterých se zaměřujeme na dechové cvičení, artikulační cvičení, fonační a rytmické cvičení, oromotorické cvičení a rozvoj slovní zásoby. V závěru týdne jsme s dětmi oslavili svátek dne dětí. Tento den byl plný zábavy, radosti a her. Navštívili jsme místní prodejnu, kde byly pro děti nakoupeny nanuky. Paní prodavačky byly z naší návštěvy nadšené a těší se, až dorazíme zase. Oslavili jsme také narozeniny dvojčat a děti obdržely ke dni dětí od sdružení rodičů poukaz na točenou zmrzlinu a drobný dáreček.
13.5. - 24.5.2024
V tomto období jsme se seznámily s životem včel, k čemu jsou užitečné, a jaké produkty nám vyrábějí. Navštívili jsme nedalekého včelaře, který nám přiblížil detaily v chování včel, dozvěděli jsme se rozdíl mezi včelou a trubcem a naučili jsme se stáčet med. Odměnou nám byla ochutnávka domácího medu. Všichni jsme si odnesly zajímavé informace a skvělý zážitek. Na horní školce si pro nás připravili kouzelníci Kellner kouzelnické představení.
29.4. - 12.5.2024
Přípravy na slavnost ke dni matek jsou v plném proudu. Děti se seznamovaly s členy rodiny, upevňovaly si jejich názvy, osvojovaly si pojmy před, za, mezi, vedle, nad....Vyráběly dárečky, přání pro maminky a pilně trénovaly na vystoupení. V sobotu se děti účastnily vystoupení v KD pro místní důchodce a v neděli předvedly v KD svým maminkám, co se naučily. Tímto bychom chtěli dětem poděkovat za skvělý výkon, neboť nacvičování z důvodu velké nemocnosti měly náročné a přesto vše zvládly v krátkém čase na jedničku.
K slavnosti pálení čarodějnic, jsme si pro děti nachystali zábavné dopoledne plné kouzel, soutěží a her.
15.4. - 26.4.2024
V tomto týdnu jsme se dětem snažili přiblížit různé druhy povolání, povídali jsme si čím jsou rodiče a co ke své práci potřebují. Kladli jsme dětem otevřené otázky, proč musíme pracovat, co by se stalo kdyby někdo nedorazil do práce.... Pomocí pohádky "Jak krtek ke kalhotkám přišel" jsme si přiblížili povolání švadleny. Vyzkoušeli jsme si výtvarnou techniku batikování a vyrobili si kalhotky pro krtečka. Rozvíjeli jsme tak jemnou motoriku, představivost a zručnost. Ztvárnili jsme pomocí pohybu zvířátka, která krtkovi pomáhala. Součástí tohoto tematického bloku byl projektový den "stavitel mostů". Děti pomocí příběhu o Karlově mostě si přiblížily stavbu a historii, jak tento most vznikl, kdo jej nechal zhotovit a co vše na něm najdeme. Pomocí kostek z LEGA a předmatematických představ se první děti snažily postavit most samostatně a následně stavěly pilíře dle předlohy. Děti si tak postavily most, po kterém se dá doopravdy chodit. Zahráli jsme si na zahradníky a největším zážitkem bylo v závěru týdne hra na kuchaře a pečení pizzy. Uvolňovali jsme ramenní kloub pomocí grafomotorického cviku na velký formát (míchání v hrnci), vyrobili jsme si kuchařskou čepici (správný úchop nůžek a nácvik stříhání po linii), trénovali jsme posloupnost v řadě a předmatematické představy. Odměnou bylo samotné pečení pizzy, na které si děti s chutí pochutnaly.
2.4. - 12.4.2024
V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o domácích zvířatech, jejich mláďatech a čím jsou pro nás zvířátka užitečná. V úvodu týdne jsme si poslechli příběh "zvířátka na statku", který jsme si rozebrali a povídali si s dětmi jaké zvířátka mají doma, jakou legraci s nimi děti zažily. Vypracovaly si pracovní list na přiřazování mláďat ke zvířatům, obtáhli pomocí jemné motoriky slepičce cestičku do kurníku, procvičovali jsme sluchové vnímání (zvuky zvířat), a pracovali jsme na interaktivní tabuli. Ve výtvarné činnosti si děti vyrobily ovečku - lepení popcornu na předlohu ovce, dokreslování zelené trávy. Nezapomněli jsme ani na logopedickou chvilku (gymnastiku mluvidel, procvičování jazýčka, logopedické hádanky). Při pobytu venku děti pozorovaly zvířata na nedaleké farmě a rozvíjely obratnost při hrách na školní zahradě.
18.3. - 27.3.2024
Hody, hody, doprovody, já jsem malý zajíček. Tento název integrovaného bloku nás měl provázet celé přípravy na velikonoční svátky. V začátku týdne si děti osvojily poznatky tradic jara pomocí "Zajíčka Ušáčka" (zlatý déšť, kočičky, řehtačka, pečení beránka, mazance, zdobení kraslic, pletení pomlázky, koledníci..). Seznámili jsme se s pohybovou hrou "Zajíček v své jamce" a následně jsme si vytvořili tupovací technikou zajíčka ve vajíčku. Napodobovali jsme zvířátka pomocí hudebního ztvárnění a nejvíce děti zaujala píseň "Vajíčka". Shlédli jsme edukační video "Velikonoce" a v pátek nás navštívil z místní farnosti kněz s programem pro děti, aby jim přiblížil nejdůležitější křesťanský svátek "Velikonoce" a jeho význam, neboť mnoho dětí v dnešní době nemá již povědomí o původu vzniku tohoto svátku.
Z důvodu velké nemocnosti dětí jsme neměli možnost v průběhu dalšího týdne pokračovat v plánovaných činnostech, neboť jsme se s dětmi spojovaly do jedné třídy se Sluníčky a společně jsme improvizovali a spolupracovali na velikonočních přípravách.
26.2. - 15.3.2024
V tomto týdnu jsme vedli rozhovory o dopravních prostředcích, jejich pojmenování a určení kde se s nimi můžeme setkat. Vyrobili jsme si pomocí skupinové práce plakát se všemi dopravními prostředky a učili se tak nevědomky společně spolupracovat a domlouvat se. Děti rozvíjely své komunikační schopnosti vyprávěním jakými dopravními prostředky se již přepravovaly a jak se dopravují do MŠ. Třídily obrázky dopravních prostředků podle místa pohybu. Procvičovaly základní barvy na semaforu pomocí pohybové hry "Auta a semafor" a rozvíjeli jsme jemnou motoriku pomocí výtvarné činnosti "Semafor". Matematické představy děti rozvíjely porovnáváním velikostí dopravních prostředků malé x velké. Procvičovaly jsme gymnastiku mluvidel, dechové cvičení a artikulační cvičení, napodobováním zvuků dopravních prostředků a pomocí smyslového vnímání jsme tyto prostředky hádali pomocí zvuků. Naučili jsme se píseň "Autobusem drncy, drncy" A nejvíce času jsme věnovali na procházkách, kde jsme si upevňovali poznatky o silničním provozu, seznamovali jsme se s některými dopravními značkami, jejich tvary, jak se chovat na vozovce, na přechodu a jak předcházet nebezpečí.
1.3.2024 Měly děti v MŠ zábavný a naučný program, který si pro ně připravil pan Kuchař se svým synem Brunem. V úvodu se děti učily správně dýchat, rytmizovat slova, tleskat podle vzoru. Děti si zazpívaly lidové písně doprovázené hrou na harmoniku a klavír. Naučily se píseň "Tři citrónky" a dětem se program velice líbil, krásně spolupracovaly a zapojovaly se.
12.3.2024 Jsme se vypravili autobusem do školky na horní Haťi, kde se děti zúčastnily "Muzikoterapie" s paní Alenou Svobodovou a osvojily si tak i jízdu v dopravním prostředku, v kterém některé děti jely poprvé. Dětem byly ukázány netradiční hudební nástroje, které si mohly vyzkoušet. Zatancovaly si v doprovodu šamanského bubnu, vyzkoušely si dešťové hůlky, tibetské misky, zazpívaly si pomocí bubnů a zašeptaly svá přání do kouzelného zvonku. Nejen děti byly uchvácené a vtažené do připraveného programu. Tento den byl jedinečný a všichni jsme si odnesli příjemný a nepopsatelný radostný pocit.