Kalendář

P Ú S Č P S N
24
Únor v ŠD
25
Únor v ŠD
26
Únor v ŠD
27
Pozvánka na webinář - MÁMO, TÁTO, VEZMI TUŽKU
Únor v ŠD
28
Únor v ŠD
1 2
3
Jaro v naší školní družině
4
MŠ - webinář pro rodiče
Jaro v naší školní družině
5
Jaro v naší školní družině
6
Jaro v naší školní družině
7
Jaro v naší školní družině
8
Jaro v naší školní družině
9
Jaro v naší školní družině
10
Sportovní dopoledne míčových her o jarních prázdninách
Jaro v naší školní družině
11
Jaro v naší školní družině
12
Jaro v naší školní družině
13
Pozvánka pro rodiče na webinař BUDEME MÍT ŠKOLÁKA
Jaro v naší školní družině
14
Jaro v naší školní družině
15
Jaro v naší školní družině
16
Jaro v naší školní družině
17
Jaro v naší školní družině
18
Jaro v naší školní družině
19
Jaro v naší školní družině
20
Jaro v naší školní družině
21
Jaro v naší školní družině
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3
Zápis do 1. třídy
4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > První dny ŠD

První dny ŠD



První dny školní družiny

Prázdniny oběhly jako voda a opět začal nový školní rok. Kromě vyučování však našim nejmladším žáčkům začala i školní družina. Prvňáčci byli rozděleni do dvou oddělení, kde se setkali s našimi druháky a měli možnost vytvořit nové přátelské vazby. Třetí oddělení to pak mělo poněkud jednodušší, neboť tam dochází naši třeťáci, kteří se již navzájem znají. V každém oddělení se nachází 25 žáků, což činí dohromady ve třech odděleních 75 žáků.

První dny se nesly v duchu seznamovacích her, jelikož je družina místo, kde se tvoří kamarádské vztahy a učí se vzájemné pomoci. Postupně se děti seznamují s neznámým prostředním školní družiny, s jejím řádem, pravidly a především s jejím režimem, který má danou posloupnost. Zpočátku děti chodí na oběd, pak se vrací do družiny, kde je realizována relaxační činnost, poté zájmová činnost a v neposlední řadě se jedná o činnost příprav na výuku. Za zmínku stojí zájmové činnosti na hřišti, kde si děti mohou vybrat mezi míčovými hrami, závodivými aktivitami a spontánními hrami v podobě skoků přes švihadlo či kreativního tvoření v písku.

Prvních čtrnáct dní probíhalo v onom duchu, neboť si děti při těchto aktivitách především budovaly nové přátelské vztahy, osvojovaly si pravidla nových her a zvykaly si na společné činnosti ve školní družině. Zpočátku byli naši nejmenší prvňáčci nervózní, ale po společném sdílení zážitků z prázdnin, zjistili, že se nemají čeho bát. Všem dětem snad toto nadšení vydrží po zbytek školního roku a zažijeme