Škola: +420 595 056 127
Odhlašování obědů: +420 595 048 062
V týdnu od 15.5.-19.5. jsme si s dětmi povídali na téma Co děláme celý den (orientace v čase)
V týdnu od 2.5. - 5.5. jsme si s dětmi povídali na téma "Moje maminka".
V týdnu od 24. - 28.4. jsme si s dětmi povídali o jarních pracích na zahrádce. Děti si poslechly pohádku "O veliké řepě" a následně ji ztvárnily jako herci. Seznámily se s básní Semínko...Míchám....míchám pohádku a s písní Pohádka. Zkoušely býti zahradníkem a skupinové práce byly zaměřeny na počty hrášků a semínek. Děti zkoumaly klíčení semínek na vatě...které si po té zasadily. Poslední den byl určen všem čarodějům, čarodějnicím a tento den byl pomocí lektvarů pro děti prožitkem.
V týdnu od 17.4.-21.4. jsme si s dětmi povídali o domácích zvířatech, jejich mláďatech a čím jsou pro nás zvířátka užitečná.
V týdnu od 10.4. - do 14.4.2023 jsme s dětmi měli zaměřeno podtéma jarní kytičky. Děti si poslechly pohádku Šípková Růženka, seznámily se s básní Sněženka, grafomotoriku zdokonalovaly pomocí spodního oblouku - tulipán. Vyrobily si první jarní kytičku - sněženku, pomocí skládání. Bystrost v prvních jarních kytičkách si zdokonalily pomocí hry "Já mám kdo má". Skupinové práce byly zaměřeny na poznávání více méně.
V týdnu od 20.3. - 24.3. jsme si s dětmi povídali o jaru, o probouzející se přírodě, o počasí, o jarních květinách....
Formou hádanek si osvojily některé názvy, které patří k jaru.
Poslechly si pohádku k tématu "Krtek a semínko" a "Jak se zvířátka probudila ze zimního spánku".
Naučily se báseň Semínko a píseň Jaro už je tu.
Ve výtvarné činnosti kreslily křídou a lepily kousky vaty -"kočičky". Vypracovávaly pracovní list na téma "spoj čárou květinky, které k sobě patří" a grafomotorický cvik na uvolnění ruky "včelka letí kolem květinky".
Děti si zahrály i různé pohybové hry např. Uvíjíme věneček a Na sasanku.
V rámci pobytu venku pozorovaly probouzející se přírodu v zahrádkách.
V týdnu od 13.3. do 17.3.2023 jsme se s dětmi zaměřili na povolání ve spojení s potřebou života. Poslechly si pohádku Kruť a Vrť, Jak krteček ke kalhotkám přišel, seznámení se s básní Kadeřník a písní Zedník. Ve výtvarné činnosti zhotoví účes, zaměříme se na skupinové práce....kde si vzájemně zkusí pomáhat a domlouvat se při plnění cílů. Zdokonalí si počty menší/ větší s počty. Díky své fantazii a přání vyjádří své sny jaké povolání se jim líbí a kým jsou jejich rodiče.
V týdnu od 6.3. -10.3. jsme si s dětmi povídali o povolání. Děti podle obrázků pojmenovávaly různé profese,hovořily i o tom čím budou až vyrostou.
Zahrály si Kimovu hru s 5 obrázky, hádaly profese, přiřazovaly předměty k povolání.
Poslechly si pohádku Skřítek Chlebánek, naučily se novou báseň s pohybem Zahradnice a píseň Kalamajka.
Ve výtvarné činnosti malovaly, vystřihávaly a lepily Dort, vypracovávaly pracovní list "co tam nepatří"a grafický cvik Kuchařka míchá (uvolňování zápěstí).
V úterý se uskutečnil v naší třídě projektový den na téma Lidské smysly. Děti se aktivně věnovaly jednotlivým badatelským aktivitám :čich, chuť, hmat, zrak a sluch. Součástí projektového dne byla i práce s pracovními listy Veselé vědy a sestavování obrázků k tématu.
V týdnu od 20.2.-24.2 jsme si s dětmi povídali na téma" Krteček a autíčko". Vedli jsme rozhovor o dopravních prostředcích, jejich pojmenování a určení kde se s nimi mužeme setkat. Děti sdělovaly své zážitky, se kterými prostředky se již přepravovaly.
Prováděly artikulační a dechové cvičení (ššššš, hůůůů)....
Třídily obrázky dopravních prostředků podle místa pohybu. Vytleskávaly slabiky ve slovech, určovaly počet 1-7.
Poslechly si čtené pohádky "O Semaforu, který nechtěl cvičit a Krteček a autíčko."
Naučily se novou báseň s pohybem letadlo a píseň Auto.
Zahrály si pohybovou hru " Jede vláček, jede krajem"
Ve výtvarné činnosti malovaly a posléze lepily " Auto,", stříhaly po čáře "Letadlo".
Vypracovaly pracovní list "Lokomotiva"(správné pojmenovávání geometrických tvarů)
Při vycházce po okolí si děti upevňovaly poznatky o silničních pravidlech.